Sidor

måndag 22 juni 2009

Tillbaks från paradiset

Jag kan inte med ord beskriva vilken underbar semestervecka vi har haft! Vi har varit i paradiset! Vi har haft en lugn och skön vecka, då vi har solat, badat, promenerat massor, ätit god mat och druckit goda drinkar, hyrt fyrhjuling och åkt runt på alla små vägar, varit på snorklingssafari samt seglat i solnedgången. Bilder finns i andra datan, så de kommer vid senare tillfälle. Vi har haft det som i en saga... och fotona är många, det är så gudomligt vackert på Santorini!

Idag är det back to real life som gäller. Johan är redan på jobbet, just som sig bör och jag börjar strax efter lunch. Nu är det fem veckors jobb som gäller, sedan blir det några semesterveckor till. Vi kommer titta på våra foton varje kväll och drömma oss iväg. Självklart hittar vi gärna på en massa kul hemmavid också, så är det någon som vill göra något är det bara att slå en pling eller skicka ett sms! :)

Nu ska jag plantera om en tomatplanta som har skjutit i höjden under tiden vi var iväg. Sedan blir det lite pyssel här hemma och så ska jag passa på att njuta av solen, innan jobbet kallar...

Den här kartan hittade jag via Petra, en rolig karta som visar vilka länder jag har varit i. Lite kul, prova du också! Jag har tydligen besökt 7% av världens länder, eller 16 till antalet... Hur många har du varit i?

2 kommentarer:

Petra sa...

Välkommen hem! Låter som ni haft en toppensemester! Jag börjar på jobb imorgon! Ska bli spännande. Vi hörs av, kram

Diana sa...

Låter som ni haft toppen och så kommer ni hem till kanon väder :) Kram