Sidor

söndag 17 januari 2010

Att bara ta det lugnt, kan bli tråkigt i längden...

Lediga dagar är sköna dagar, men... JAG MÅSTE GÖRA NÅGONTING! Helst inte något som jag måste göra, men något måste jag ju göra!

Det är underbart att kunna sitta still o bara vara, då man inte har tid till det, kan man lätt känna sig uppstressad. Men, då man har tid till att inte göra något alls, utan sällskap, då är det bara för trist. Då kan man bli uppstressad av även det.

Här hemma råder i detta nu en fridlyst göra-ingenting-helg, men jag skulle bra gärna vilja göra ... någonting. Gärna något busigt med min älskade. Ibland är dock viljorna olika och han har inte lust att göra något alls. Och jag vill gärna unna honom just det också, då. Han behöver det.

Frågan är bara vad jag ska hitta på... Jag är så uttråkad att tillochmed tråksaker går bra att göra. Får bli lite pyssel med tvätten och byte av gardiner. Men först, kaffe! Och kanske några rader i en god bok (märk väl, ingen kurslitteratur!). Sedan kommer spontant min vän Åsa! Det blir en långis och lite fika eller så. Helt perfekt! Tråket är snart eliminerat! Moahaha!

1 kommentar:

Diana sa...

Kom hit vettja, té och glass utlovas ;) KRAM