Sidor

onsdag 9 juni 2010

Bara han diskar ska nog allt gå bra...

Livet består inte bara av solsken och även om solen skiner, tycks inte alla människor kunna uppleva detta. Lite kryptiskt, men jag orkar inte förklara alla konstigheter som händer. Kanske när det hela har lagt sig lite, om ens då.


I övrigt är det mycket solsken, skratt, kramar och pussar. Jag lever med världens finaste människa och är tacksam för varje dag.
I dessa tider är det många födelsedagar och dessutom studenten. En present bland många är boken "Bara han diskar ska nog allt gå bra". En bok med kommentarer från barn, framför allt i samband med det kungliga bröllopet. Den är så söt, att jag inte har kunnat hålla mig, utan tjuvkikat lite. Hittade bl.a. kommentarer som
"Man kan antingen vara kär i någon eller älska någon, vad som är skillnaden vet jag inte, men man kan nog googla på det." - Sigge, 9 år.
"Att vara kär är roligt. Som att åka en bra rutschkana." - Aida, 7 år.
"Nästan alla vuxna är gifta, utom de ogifta." - Tom, 7 år.
"Pappor köper en ring som de har i fickan tills de hittar ett finger som passar. Fingret sitter oftast på en mamma." - Samuel, 7 år.

1 kommentar:

Lars sa...

Underbara kommentarer från boken!!!!