Sidor

söndag 18 juli 2010

Hemma igen

Älskling sitter i ena hörnet av vardagsrummet och spelar lite tyst på en av sina gitarrer, jag skulle hoppa in i duschen, men sitter istället och njuter av att han äntligen spelar lite igen. Han får inte "märka mig" (han vet att jag sitter här och knappar på datan, men tror säkert att jag inte lyssnar...) Om nu inte han har saknat att spela, så har jag saknat det.

Vi har haft en helt fantastisk semester, ett riktigt äventyr i Österrike och kom hem till vårt i fredags. I helgen har vi bara landat och fixat med vad som har behövts och kommit oss för i lägenheten. Johan börjar dessvärre jobba redan imorgon, medan jag har ytterligare två veckor kvar att ta det lugnt och försöka hitta på busigheter och saker som får mig att må bra under. Imorgon ska jag skjutsa Johan till jobbet och efter det storhandla, efteråt ska jag ta mig iväg och träna, var alldeles för längesedan nu, kanske sitta på balkongen o njuta av solen och den blå himlen efter det? Vi får se!

Ja just ja, något som gör mig otroligt lycklig: den söta herrn jag har den stora hjärteglädjen att dela livet med, gick ned på knä och friade under vår resa. En vacker ring pryder nu med andra ord mitt vänstra ringfinger. Tänk alla år som man längtat och föreställt sig hur det skulle gå till, äkta flickprinsessa som man är, man hade inte en susning av upplevelsen och känslan. Spännande!

1 kommentar:

Diana sa...

Mysigt med ringen och det verkar som om ni haft en bra resa! Ha en fin dag! Possiposs