Sidor

måndag 18 juni 2012

Allergisk, förkyld förskollärare har sommarlov!

Åter på hemmaplan. Sitter i den nya soffan och funderar på vad jag mäktar med idag. Har varit dunderallergisk i tre dagar. Vaknade med halsont igår och idag är det inte bättre. Blev väckt av ond hals flera gånger under natten och lyckades även pricka in några yra feberdrömmar. Vad betyder exempelvis en dröm som inkluderar att man stående, utan någon sorts gravidmage, föder en mycket för tidig liten pojke på endast 2600g, som man glömmer i en väska i bagageluckan i ett dygn, för att sedan hitta vid liv och börja amma, då man kommer på att spädbarn behöver matas konstant? Har jag blivit sinnessjuk eller?

Har i alla fall fått tillbaks mitt examensarbete och har därmed tagit examen fullt ut! 3,5 års högskolestudier är nu över och jag inväntar mitt examensbevis. Färdig förskollärare! Tjoho!

I hemmet finns många små saker att ta tag i. Frågan är bara vart man ska börja. Plocka och städa kan man göra i all oändlighet... Putsa fönster, sy gardiner, måla kökspall, möblera om sällskapsrum/vardagsrum/gästrum, röja garderoben, packa upp och iordning på allt från veckan som gått, fixa rabatter på baksidan... Vädret är klurigt. Nyss påväg att bli solsken, nu blåst och himmel mörkgrå. Kanske bara krypa upp i soffan med en stor kopp te, en bra bok eller en film? Strunta i alla måsten och lyssna på kroppen som behöver få ta det lugnt?

1 kommentar:

Josefine sa...

Det där med att krypa upp i soffan låter som en bra idé! :-) Har du haft en skön midsommar? Kram!