Sidor

fredag 13 juli 2012

Sommar, semester, sol och kärlek

Kärleksrosor!
Sommarsverige bjuder på ostadigt väder, men mycket vänskap och många strapatser. I förrgår kom jag hem efter några dagar i Malmö: A's födelsedagsfest, en massa fix och trix därikring, samt tapetsering av A's sovrum. Lite solande, mycket läsande och en hel del film. Som sommaren hör till har jag även köpt mig en korsordstidning som jag myser med, lite nu och då! Jag vet att det kanske låter konstigt, men jag måste säga att jag älskar att flyga! Det är något speciellt med det, även om man knappt hinner komma upp i luften innan det är dags att gå ned för landning, när man flyger inrikes. Häromdagen gjorde jag faktiskt en riktig farare: buss, flyg, bil, tåg, mc och båt!

De två föregående veckorna arbetade jag vid min "gamla" arbetsplats. Det var mysigt, men fullt ös - eller ja, i alla fall första veckan då vi var jätteunderbemannade. Andra veckan hade vi å andra sidan jättemycket personal, nästan så vi stod och trampade på varandra, men det gjorde istället att vissa kompade ut en del tid och gick på lite tidigare semestrar. Skönt för alla.

Andra veckan  mystes det även en hel del, aw med fina vännerna S och J inne på söder, en solig kväll och tjejmys samt övernattning hos C en annan kväll. Torsdagen för drygt en vecka sedan firade även Johan och jag vår 6 års dag och 2 åriga förlovningsdag. Åren knatar på! Jag hade köpt rosor, jordgubbar och grädde samt trisslotter. Johan kom hem strax efter mig och hade även han köpt rosor... och trisslotter, visade det sig! Vi skrattade riktigt hjärtligt och jag tror det pirrade till lite extra i magen för oss båda, ibland tänker vi tydligen väldigt lika! Mys!

I eftermiddag går vi på semester, förhoppningsvis fyra sköna veckor vilka ännu är oskrivna, då vi inte har planerat direkt någonting. Återstår att se vilket väder vi får och vad vi får för oss! Vad hittar ni på under semestern? Önskar er alla en hääärlig sommar och semester!

Inga kommentarer: