Sidor

tisdag 17 juli 2012

Tidig morgon - en semesterdag?!

God morgon semesterdagtvå - jag vaknar 05:28!

Jag drömde att några vänners kolonilott hade blivit saboterad, precis när de fått ordning på allt. För att hjälpa dem, då jag ville mig minnas att jag kände ytterligare någon som hade en kolonilott och såedes kanske även några sorts kontaker, började jag skriva ett meddelande i sanden. Därefter var min tanke att jag skulle fotografera sandmeddelandet och skicka ut det, för att kanske kunna hjälpa. Detta hanns dock inte med -  ett gäng tonårskillar kom nämligen förbi och diskret snodde de min mobil och mina kontokort. Fräckhet! Som tur var hade jag en snabb vän med mig, vet inte vem, som sprang ifatt dem och jag fick tillbaks allting. Med instruktioner om att jag skulle polisanmäla dem om de behöll ytterligare något som var mitt, då jag på något vis hävdade att jag nu hade deras kontaktuppgifter, återgick jag till mitt sandmeddelande... Varvid jag vaknade. Vaken var jag, pigg - en helt annan fråga. Dunderallergisk så jag var tvungen att gå upp. Och eftersom vi skulle ha morgontvättiden kände jag att jag likväl kunde gå upp och styra med det och låta J sova kvar.

Igår hade vi en alldeles strålande solskensdag och vi pulade i trädgården mest hela dagen. J testade vår nyinköpta trimmer och jag grävde i än den ena rabatt, än den andra. Riktigt ordnat blev det så slutligen och nöjda avrundade vi dagen med sill och nubbe. En mysig första semesterdag gick till sitt slut!

Inga kommentarer: