Sidor

onsdag 26 september 2012

Kontorsfunderingar

Kontoret är som tidigare nämnt nästa projekt här hemma, men färg och tapeter är inte helt gratis. Tankarna vandrar, men det känns som om valet ändå står mellan:
 
 Boråstapeter, Plain 7509. En enkel, varm tapet utan krussiduller.
Eller en härlig, inbjudande björkskog på den avskalade, "tomma" väggen, resterande väggar i en vit ton.
Jag tror den kan vara fantastisk, framför allt med tanke på den härliga björkdunge som finns utanför fönstret!
 
Valet av gardiner, pricken över i, får avvakta tills väggarna fått färg.
Eftersom även skrivbordet kommer vara av en enklare modell, mest en enkel skiva, troligtvis i vitt, gärna höglackat, och sträcka sig över den kortväggen där fönstret är centrerat, kommer vi inte ha något fönsterbräde. Och eftersom jag är beroende av all form av dagsljus vill inte jag täcka fönstren i vårt hus med allt för mycket gardiner, jag vill ha in så mycket ljus som det bara går! Därmed ser jag för mitt inre något hissgardinaktigt ovanför skrivbordet. Beroende på väggarna passar antingen något enkelt och diskret, eller något som ger liv och färg till rummet.
 
Vi har pratat om smalare bokhyllor med såväl glasdörrar som täckta, helst en kombination med glas ovan och stängd nertill. Jag ser nån vit variant för mitt inre, men hittade i denna stund dessa från ikea.se:
Finns även en vit variant, men då upplever inte jag att dekorationen på glasdörrarna syns lika bra.
Letandet och funderandet går vidare... Har ni tips och idéer? Lämna gärna en kommentar!

1 kommentar:

Josse sa...

Mitt tips är att gå in på www.styleroom.se (om du inte besökt sidan redan) - där kan du söka i andra människors album och få massor av inspiration! Har själv lagt upp en del bilder där. Jättekul att se hur andra har det och ta del av deras inspiration! Kram och ha en fin torsdag :)