Sidor

tisdag 9 oktober 2012

Mys i höstrusket!

Ikväll bjuds i detta hem på "Fransk fisksoppa" och äppelmuffins, bara mannen kommer hem... Jag är hungrig och vill ha filmochmyskväll i höstrusket! Jag har haft en riktig "schüssidag" som man säger i min familj. Det betyder en riktig klövdag(=klumpdag). Det mesta jag har företagit mig har blivit knas, även de allra enklaste av göromål. Nåväl, dagen är snart passé!
 
 
I lördags var vi ute i det vackra höstvädret och plockade svamp. Det är nästan som meditation, förutom att man fokuserar så mycket att huvudvärken kan smyga sig på. Vi fick ihop nästan 3kg höstkantareller, eller trattkantareller som de kanske är mer kända som. Det blev massor att rensa och torka, men mums vad mycket gott vi kommer kunna smaka dem i framigenom höstmörkret! Varje gång vi tänkte börja bege oss hemåt ploppade de upp överallt och inte i små mängder heller... Härligt!
 
 
Hoppas ni tänder en massa ljus och myser i höstregnet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det mysigt med ljus! Jag har också fått trattisar plockade av J!:)