Sidor

tisdag 30 oktober 2012

Höstruskmys

 
 
Kandelabern brinner, jag smuttar på ett glas rött, har middagen i ugnen och på spisen, lyssnandes på Goo Goo Dolls - en regnruskgråhöstkväll. Under hösten är det verkligen lätt att deppa ihop totalt. Många gör det, utan att ens förstå själva. Det är någon sorts nystart i hösten, man ska ta tag i träningen, äta sunt och komma i form efter sommarsemestern... Men kära värld!? Egentligen mår nog de flesta allra bäst av att LYSSNA på sina kroppar! Självklart mår alla bra av att träna och röra på sig, äta hälsosamt och ta hand om sig MEN att ta hand om sig handlar även om att tillåta sig det där som kroppen kanske skriker efter... Ett litet glas vin fast det inte är helg, lite godis framför en bra film, en mysig fikadejt med en kär vän. Oavsett dag, tid, väder - det är viktigt att vara inkännande och att ta hand om sig!
 
Dagarna och månaderna springer förbi och snart går vi redan in i novembermånad, min månad! Det har varit en händelserik höst med mångt mycket mer på kalendern. Jag har börjat arbeta efter att ha tagit min examen och ja, jag kan väl avslöja så mycket, att det inte alltid blir som man har tänkt sig! En resa till Italien har vi hunnit med och att renovera vidare i vårt lilla hus. Fler upplevelser står som sagt i almenackan, i helgen kommer min fina vän A på besök och vi ska se Cirque de Soleil samt besöka andliga väsen på Tyresö slott, förutom myspys och god mat. Lite längre in i november är det dags för mig och J att träffa delfinerna, en dröm som går i uppfyllelse, och ännu lite längre framöver kommer govänner från studietiden i Innsbruck på reunion i Sthlm, medan första adventhelgen bjuder på överraskningsdejt för min kärlek. En himla massa ljuvliga saker att se fram emot, som ni förstår!
 
Hur muntrar ni upp er i höstmörkret?!

Inga kommentarer: