Sidor

torsdag 1 november 2012

Det där med middag...

 
När katten är borta dansar råttorna på bordet... Skämtosido, men jag är katastrofdålig på det här med att laga middag till mig själv. Och denna dag var helt enkelt inte en av mitt livs bästa, varpå detta blev en snabb, enkel och - tro det eller ej, faktiskt - smålyxig lösning. Första gången i mitt liv som jag köper hem McDonald's till bara mig själv. Men, mätt blev jag!
 
Under aftonen har jag catch'up:at med två av mina tre småbröder och pratat med mamsen. En mysig "homealone"-aktivitet. Bor man långt ifrån får man ta till de sällskapslösningar som är möjliga! Skönt att känna att både familj och vänner finns för en när livet ibland känns ledsamt. Tur att jag trots alla mina känslor, både inuti och ofta utanpå kroppen, faktiskt har ett inomboende jäkla anamma! Mitt liv är mitt eget och jag tänker inte låta någon annan styra över det. Så det så! Godnatt på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa, du har så mycket resurser och kunskap och idéer och det kan ingen, ingen ta ifrån dig! Du är bäst!

Josefine sa...

Jag är exakt likadan med maten - ofta en slarver när min bättre hälft är borta... Igår blev det t.ex. korv o mos med räksallad från macken! :-o Kram på dig!