Sidor

onsdag 7 november 2012

Tävling!

 
Via Josefine hittade jag till en rolig tävling där vinnaren får åka på en spännande resa till NY. Klart att alla vill ta chansen att vara med! För den kreativa är detta ett roligt sätt att få uttrycka sig, mitt tävlingsbidrag, en smal damskjorta finner ni här så att ni kan gå in och rösta!
 
Igårkväll var jag på en spännande föreläsning om "Naturvetenskap i förskolan" med Hans Persson. För er som är intresserade finns en massa spännande att kika runt på via hans hemsida. För er som arbetar i förskola och skola, tipsa om att ni vill se en föreläsning eller ha en fortbildning med honom! Han var väldigt inspirerande och hade många handfasta och enkla exempel. Böckerna "Russinhissen" och "Teknikgrytan" är ett bra hjälpmedel att ha nära till hands!
 
När jag kom hem berättade J vid middagen om ett besök tidigare under kvällen. Det hade ringt på dörren och utanför stod en man från något elföretag och trampade. När J öppnat verkade mannen osäker och konstaterade snart att han kanske pratade med fel person i huset. Han frågade om mamma eller pappa var hemma, samt när de kunde väntas... Min kära fästman såg sin chans att bli av med denna försäljare och meddelade att de inte var hemma. Jag undrar hur ung säljaren trodde att J var. Hälften så gammal? Uppenbarligen verkade han inte tillräckligt vuxen för att vara mannen i huset. Hahaha!
 
För övrigt har vi nu alla möjliga basilusker på jobbet. Barnen hostar, snorar och nyser. Det är såväl ögoninflammationer och vattenkoppor som magsjuka. Dessvärre verkar det sistnämnda även ha hoppat på mig en sväng och efter bara två timmar fick jag idag kasta in handduken och gå hem. Jag kan inte påstå att jag mår särskilt bra, men (vit-)peppar, (vit-)peppar, man kan må sämre. Har ni några huskurer när det kommer till detta?

Inga kommentarer: