Sidor

torsdag 8 november 2012

BlåbärsSOFFA

  
Jag är hemma och mår blä. Magen strular och jag misstänker som sagt var någon variant av magsjuka. Men den är så kajko. Gör ontontont och jag vågar knappt äta någonting. Det jag äter äter jag lååångsamt. Blåbärssoppa sägs ju vara bra. Köpte den från Proviva, borde ju vara ännu bättre då med alla braiga baskilusker...?! Men kanske inte I SOFFAN... SUCK!


Tur att jag är så klantig själv, mina barn kommer aldrig behöva känna sig klumpiga. För mamma tar ändå alla rekord. Men det är ju skönt på ett sätt, jag vet att jag aldrig kommer skälla på dem för att de spiller, dräller eller sölar. (Möjligen förutom då jag är supersönderstressad och har sjutusenmåsten som jag inte har tagit tag i i tid och någon annan stressar mig med sina måsten. Men jag hoppas att jag inte ens då skäller på dem.) På jobbet säger jag nästan alltid "nämen, oj då, hoppsan, så tokigt! det är sånt som händer!" och barnen försöker hänga med i min lilla hoppsanharang... För vad kan man egentligen göra åt det? Det är ju inte meningen, det är sånt som faktiskt bara händer.
 
Jag hoppas att citronen räddar mig. Har ni några andra knep? Soffan kostade trots allt 7000kr och är ganska ny... Hu!

2 kommentarer:

Anna sa...

Du kan ju hälla blåbärssoppa i resten av soffan också... då får i alla fall allt samma färg?

Anonym sa...

Hahaha!