Sidor

söndag 14 oktober 2012

En gyllene promenad...

Imorse vaknade jag innan väckarklockan, som ringde 06:30. J skulle iväg med hemvärnet och innan det skulle vi äta lite frukost tillsammans, varpå jag skulle agera FrökenTaxi.
 



Under den korta bilfärden på lugna vägar kom jag på att de kära svärföräldrarna kanske ville ha besök och att den kära svärdottern, alltså jag, likaväl kunde softa och mysa i deras sällskap som ensam hemma...





Vi tog en kort promenad till skogen runt hörnet, på mindre än en timme var min lilla påse fylld med nästan 1,4kg trumpetsvamp. Det var en riktig utmaning att inte plocka allt man såg, utan bara de största och finaste! När vi kom hem återstod rensandet och torkandet av svampen...
 


 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej natta finna tratisar också va monga det va snaka om svamp syn
puss och kram skum-banan från Jacob