Sidor

lördag 8 december 2012

Tomtning & julmys

Första veckan på mitt nya jobb har rullat förbi, med snökaos och vinterkräksjuka. Veckan har inneburit mycket nytt, många nya bekantskaper, rutiner och ett nyskapande av pedagogiska miljöer (me like big time). På det nya jobbet har de även en jultradition som kallas för "tomtning". Det innebär att man ska busa med en person, vilken ska försöka komma på vem som är dennes "tomte".  Igår när jag gick hem hade min tomte varit framme. I jackans innerficka låg en banan och i ena ytterjackan två pepparkakor, som förvandlades till smulor när jag snabbt la ned min mobil och mina nycklar... Undrar vem som är min tomte?
 

Efter jobbet igår for jag till mitt gamla jobb där det var dags för julmys. Eftersom jag fick min andra omgång av magsjuka sista dagarna av sista veckan hann jag aldrig säga hej då till barnen och detta kändes som ett bra tillfälle för detta. När jag kom dit fanns en liten present från en familj, en fin, väldoftande ljuslykta. Så sött! Jag fick även en julblomma från en annan liten goding med familj,gulligt. Pussar och kramar fick jag också avnjuta, nu i dessa härliga tider... ;)


Idag skiner solen fantastiskt över snön och en promenad lockar. Jag ska ta en tur och fixa med lite presenter och julklappar, sen tror jag vi ska försöka oss på att bygga ihop ett pepparkakshus!

1 kommentar:

Josefine sa...

Hoppas du hittade några julklappar och lyckades få ihop ett pepparkakshus ;-) Kram!