Sidor

tisdag 18 december 2012

Vintertrött?

Är uppe på övertid och det känns. Eller ja, är trött och känslosam mest hela tiden ändå, så frågan är när övertiden egentligen utspelar sig? De senaste dagarna har jag varit så trött när jag kommit hem från jobbet att jag inte har känt igen mig själv. Har tvingat mig själv till att plocka och dona här hemma, har kämpat på mest hela tiden känns det som, men det går segt. På nya jobbet är det också mycket städa, plocka och rensa som gäller, det är mycket att landa i och som det är nu verkar alla vara för trötta för att orka någonting alls... Jag längtar till julledigt, precis som alla andra, men sedan längtar jag till en pigg, kry och glad vår! Med ork, ork, ork från alla håll och kanter! Den senaste tiden har varit kantad av viss oro, mycket saknad och längtan. Ibland undrar man varför saker och ting inte bara kan få falla på plats, varför allting inte bara kan få upplevas så bra som de faktiskt skulle kunna vara. Förhoppningsvis kommer bättre tongångar snart. Nu ska jag bädda ner mig, så jag kommer med sömntåget! Härligt är i alla fall att julskinkan är griljerad, lussekatterna bakade, kylen fylld med julgodis och att granen imorgon står på furstukvisten. Alla julklappar är färdiga och det enda som återstår med dem är snören och rim. Julkorten ligger i en hög på kontoret, återstår att se om de kommer iväg i år... Hoppas ni får sova gott och att även jag får göra det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kom ihåg att det nog blir lika mycket jul även utan hembakta lussebullar och storstädat... Kanske är mer jul när man är utvilad bara :)
Styrke kram från Malin ( grannen :) )

Josefine sa...

Usch för vintertrötthet, känner jag också! Jag ska vara ledig nu i hela 9 dgr i sträck, ska bli skönt men också lite halvjobbigt då jag är dålig på att ta det lugnt.
Kram fina du och tack för din kommentar!