Sidor

söndag 26 maj 2013

En annorlunda helg...

Något är det vajsing med, vad gäller min dator. Kanske är dags att gå igenom allt, rensa, sortera, spara över vad som är viktigt någon annanstans och be min kära it-man "blåsa ur den"... Se om den går att rädda, för nu är den riktigt seg, måste jag tyvärr säga.

Igår verkar en vacker lördag ha passerat. Jag hade helt andra planer än de som utspelade sig. Som solsken, en joggingtur, mys med A som är här på besök, kanske en hojtur. Istället var vi på SÖS akutmottagning i drygt 6h, väntandes, omkringflyttandes och åter väntandes... Smärtan och obehaget som gjorde mig konstant gråtandes sades slutligen vara dubbelsidig bihåleinflammation(?!) och precis som jag känt och misstänkt var munnen full med blåsor, tydligen någon virusinfektion, vilken även har gjort att mina körtlar svullnat upp och är ömma och onda.

Nässpray, Ipren och Alvedon - mina bästisar just nu... Läkaren skrev ut antibiotika, vilken jag fick lova att inte hämta ut om jag inte var tvungen, tidigast imorgon. Idag har jag sovit, läst, sett på tv och tagit det lugnt. Läkaren rekommenderade att jag skulle stanna hemma några dagar för att bli frisk, inte smitta någon annan (varifrån han ändock trodde att jag hade blivit smittad) och framför allt inte dra på mig några ytterligare baskilusker när immunet är som sämst, så jag får väl se hur jag mår imorgon bitti. Problemet är bara det att jag vet att vi redan är underbemannade på jobbet och att alla vikarier redan är inringda och även om min åsikt alltid är att man ska vara hemma när man är krasslig, så känner jag mig nu extremt kluven. Känns inget bra att lämna kollegorna i sticket - för det är så det känns. I'm a bad guy. Hmmm. What to do?!

Snart natten, snart sova. Har ni haft en fin helg? Jag ångrar verkligen att jag inte köpte konsertbiljetter både till Bon Jovi och Pink. Men kanske fanns det en mening med det, jag hade ju i alla fall inte kunnat gå...?!

2 kommentarer:

Lisa Thörne sa...

Du ska stanna hemma tills din kropp återhämtat sig vännen! Du är absolut ingen bad guy!!!! Tänk så här: vad hade du rekommenderat din bästa kollega att göra? Så tipsade mina snälla kollegor mig att tänka när jag hade likadan ångest som du har nu. ;) Krya på dig fina du!! Kramar Lisa

Josefine sa...

Krya på dig, tjejen! Och stanna hemma! (även om jag egentligen brukar tänka som du). Kram!