Sidor

lördag 28 september 2013

Lediga lördagsmornar och piff-energi

I morse vaknade jag med en massa positiv piff-energi i kroppen. Jag älskar lediga mornar när man får sova hur kort eller länge man vill! Något jag älskar ännu mer är att smyga upp medan karln fortfarande sover, göra en kopp te eller kaffe och bara småpyssla med vad helst jag känner för! Denna morgon blev det en god vaniljlatte och lite bloggläsande. Hittade nämligen en ny blogg med en massa inredningsinspiration som jag i morgonstundens stillhet lapade i mig. Fick idéer till både det ena och det andra rummet och kände lite "jädrar anamma, det är dags att ta tag i saker och göra slag i de samma"! Ofta handlar det om att man inte är helt säker på detaljer och att de kostar såväl pengar som tid och energi... Men! Nu får jag (vi) bannemej ta lite krafttag på olika håll och få klart de där detaljerna som gör huset till hem.

I hallen saknar vi bra förvaring och jag velar gällande hur jag vill lösa det hela. Det är så skönt med minimalism samtidigt som det vore skönt att få undan de där prylarna som ständigt är "på väg". Vi har även en väggyta som jag skulle vilja ha upp en stor helkroppsspegel på, samtidigt som det skulle gå att ha någon sorts byrå med förvaring i på just denna... En ordentlig, större matta vore också skönt att få innanför dörren, som liksom skapar ett rum i rummet.

Till vardagsrummet letar vi efter ett vitrinskåp. Jag är ute efter ett vitt, högt, med någon låda eller stängd del nedtill. Och någon "list" upptill, liksom. Har dock ingen lust att betala enorma summor pengar för det, tur att det går att välja prisklass! Funderar på om det kanske skulle funka med ett "helskåp", alltså utan låda/hylla nedtill, och hitta på någon annan fiffig, dold förvaring på något vis.


Till vardagsrummet vore det också skönt med några schyssta mattor och foton/tavlor vid matbordet. Som ni förstår är tankarna många...

I sovrummet vore det skönt att få upp en fin taklampa innan det totala höst/vintermörkret anfaller. Har några idéer även där, gällande hur den skulle kunna se ut. Och nu ploppade en förvaringsidé dit in upp också, om det får plats är dock tveksamt... Hmm! Ja, många är turerna och man får fnula och fundera. De projekt som ligger närmast är dock att fixa ordentliga hål för sladdar och ventilering på baksidan av vår nya mediamöbel, samt hitta en tapet till gästrummet. Dessutom har jag kanske en plan för att piffa upp de gamla tripptrapptrull-borden vid soffan.

Nu är det dock hög tid att fixa lite lördagsmiddag och krama lite på karln, men först ska jag tända alla levande ljus jag kan hitta på nedervåningen. Dags för ännu mer mysstämning och lite mer värme!

1 kommentar:

Liw sa...

Åh vad kul att jag inspirerade dig :) tack för länken!