Sidor

torsdag 27 augusti 2009

Första skoldagen

Igår morse ringde väckarklockan 04:30, det kändes inte humant på något vis! Försökte så tappert ta mig upp, men allt bara snurrade. Efter några försök kom jag upp på benen, slog på kaffet o fixade i ordning mig inför min dagstur till Falun o skolan.

Det var väl kanske inte den mest givande dag och för dem som rest en bit kändes det kanske något bittert, men huvudpoängen är ju att vi ska träffa varandra och veta vilka vi är. Jag hamnade i en seminariegrupp ihop med ett gäng gotländskor. Underbara dialekt! Det kändes bra och kommer bli en spännande termin. Jag hoppas samarbetet fungerar bättre denna gång, med tanke på vårterminen, där det inte funkade något vidare.

Jag kommer alltså gå i skolan på tisdagsförmiddagar, förutom lite för- och efterseminarium. Helt perfekt med tanke på mitt nya jobb! Idag ringer min nya chef för att verifiera schema och förmodligen börjar jag redan på måndag. Ska verkligen bli spännande! Nu är det dags att krypa upp i soffan med te och en skolbok, hoppas på att denna lugna dag kurerar det konstiga mående som infunnit sig efter den långa gårdagen. Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Diana sa...

Hoppas att allt har gått bra! Och att du får en fin helg! Stor kram

anna n sa...

hihi, 4.30 har jag stigit upp i nästan tio veckor nu. det är så omänskligt tidigt att det bara blir konstigt och funkar faktiskt på något sätt. men nu har skolan börjat så det blir mindre jobb och mer sovmorgon. lycka till med plugget! var har du fått jobb förresten? kram