Sidor

lördag 16 februari 2013

Käääärlek!

Jag är inte särskilt sportintresserad och har verkligen nollkoll på what so ever, men vinterstudion är ganska behaglig att ha på och liksom halvtitta lite på. När jag klev upp hamnade jag mitt i "I hjärtat på Anja Pärson" och tja, jag vet egentligen inte varför men jag tycker oerhört mycket om den människan. Hon verkar så genuin och ödmjuk.

I torsdags var det som bekant Alla hjärtans dag och här kommer lite bilder i samband med detta:

Kladdkaksmuffins som tack till grannen.

Kärlekskladdkaka till jobbet.
Igår skulle vi mysa med kärleksmiddag här hemma, så vi köpte en flaska vin som vi gett bort några gånger, men inte själva hade smakat på. Vi reagerade på att den kostade ganska mycket, men tänkte att "asch då, det är ju vår mysmiddag!" - när vi kom hem fick vi förklaringen, den var dubbelt så stor som en vanlig vinflaska. Som vi skrattade! Valet föll dock på den högra flaskan, som vi fått från en go vän, BeO, hans favoritvin och på fotot under vinflaskorna ser ni vad vi tyckte om detta:  



Några rader om det nya vinet i vår vinbok!


Vi åt plankstek på oxfilé, lyckades få tag på jättefint kött, så det vart verkligen galet gott! J fick ett bluetooth headset av mig, något han har pratat lite om på sistone och en bukett tulpaner, såklart!

Denna helg har vi inget planerat, vi ska bara vila upp oss och göra sånt som faller oss in. Hela veckan har varit lite kämpig då jag har varit riktigt förkyld och snorat, hostat, tappat rösten, haft halsont och feber i flera dagar - så lite ledig tid känns helt lägligt! Jag har lite smågrejer här hemma som jag skulle vilja fixa med, men vi får se. Bland annat skulle det vara bra att få ihop en annons med möbler och lägga ut på blocket, få upp gardinstång och gardin i kontoret samt eventuellt lite tavlor lite här och där. En "prova-undersöka-ny-säng"-tur vore kanske också något...

Hoppas ni får en skön helg och fyller den med vad helst ni önskar, kryddat med extra kärlek!

Inga kommentarer: