Sidor

söndag 2 november 2008

I mitt inre

Jag har sagt det förut, o jag säger det igen... vad jag trivs bra hemma hos oss! Men (ja, det finns tyvärr ett men...) vad jag längtar efter framtiden! Jag har längtat så länge... och tiden går fort. Snart behöver jag förhoppningsvis inte vänta så fasansfullt många år till! Jag har en inre dröm, ja, den där längtan, o den är inte alls hemlig på något sätt, men den är väldigt viktig. Den handlar om kärlek o trygghet. Om närhet o tillit. Om att vara äkta.

I mitt inre ser jag ofta en film. I filmen är jag i mitt hus. Jag har gjort i ordning frukost till mina två barn. Jag har tänt värmeljus o slagit på tvn. Min man har jag kysst hejdå, då han for till jobbet efter en morgonkaffe tillsammans med mig. Nu väcker jag våra barn o vi ser på julkalendern tillsammans, innan jag får på dem overaller o vi tar oss iväg till dagis. Vi har en stor, fin trädgård, som för tillfället är täckt med snö. Jag ser på mina barn o känner den där enorma lyckan! Gode gud, vad bra jag har det! Vilken fin familj! Jag pussar o kramar mina barn hejdå på dagis, för att åka till mitt jobb. Jag ser redan fram emot dagens skymning då jag åter ska få hämta mina juveler, o ta oss hem för att mysa o äta en god middag tillsammans, hela familjen.

Nu är det dags för en underbar promenad i det vackra höst/vintervädret!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter helt underbart!
Kram!

Anonym sa...

Fortsätt och sträva dit, det är värt det när man väl är där! Jag lovar :)
Och det går fortare än vad man tror, faktiskt.. :)
Kram kram