Sidor

torsdag 3 mars 2011

Sommaren 2011

Nu har vi rullat in i mars-månad och bara det är ju ett underbart tecken på att vi är på väg åt rätt håll! Vårfåglarna börjar titta fram och kvittrar för fullt, soliga dagar. Det blir lite mildare och snön/isen smälter så sakteliga. Jag börjar äntligen bli friskare och har till och med fått näsan utanför dörren, för någon stillsam promenad.

Om det inte redan är gjort så är det snart dags för alla heltidsanställda att lämna in sina semesteransökningar. Jag funderar och spekulerar ikring hur jag kan tänkas få jobba, för ja, som student så är det ju semestermånaderna som betyder just heltidsjobb. Men - jag har ju valt ett yrke som inte inkluderar juli-månad, då är det mesta stängt iaf två veckor och resterande mer eller mindre jouröppet. I mina spekulationer innebär det alltså att min "semester" får infalla just under den månaden. Nu gäller det bara att hoppas på att min andre hälft kan lyckas få den ledighet han önskar, vilket skulle kunna ge oss en hel månad tillsammans, för första gången. Ni anar inte hur vi längtar till det att även jag börjar jobba, så vi kan få "ett normalt liv" inkluderat "normal semester".

I alla fall har semesterplanerna börjat smidas och jag kan inte hålla mig, utan måste berätta om en plan som känns nästan overkligt häftig. Den är inget för bekväma latmaskar, inkluderar många mils resa och en hel del slit... Men också en otrolig upplevelse för livet. Ja, i år är det äntligen dags! Vi ska ta oss an utmaningen Kebnekaise! Och det verkar som om vi kommer i gott sällskap, då flera av våra bästa vänner vill hänga på. Vi är i startgroparna för planeringen och som sagt, det kommer bli ett härligt äventyr! Jag är upprymd och längtar till sommaren!

Hur ser era semesterplaner ut? Vad drömmer ni om?

4 kommentarer:

Fia sa...

Å va kul! Vilken häftig upplevelse! :)
Här drömmer vi om mindre äventyrliga semesterplaner som gotland, stugan, zoo, båtturer och trädgårdsmys! :)
Men stordrömmen just nu är en solsemester och en skidsemester, men det får vänta ett tag.. ;)
Kram

Anitram sa...

Vad kul och spännande!

Cajsa sa...

fin dröm Kebnekajse...Själv önskar jag "bara"sol å få sitta hemma vid Lelång med fötterna i vatten Ja du vet hur fint vi bor Natalie.Kram

Lars sa...

Härligt att du blir friskare! Särskilt nu när det närmar sig vår, solen strålar och man ägnar mer tid utomhus, och det är ju mycket roligare när man är frisk =)
Ja, vad är ett "normalt" liv? Kul att få jobb och semester framöver =)
Mina sommarplaner består av Kebne, kanske Urkult, Lidingöloppet, chill, förhoppningsvis en hel del fiske i mosters stuga i Maitum...


=)