Sidor

måndag 14 mars 2011

Vilken härlig helg!

Vilken härlig helg!

På lördagen sken solen, vi åt en riktig helgfrukost och packade oss iväg för ett besök på Vildmarksmässan... Dock kom vi varken fram eller in. Sådana köer att jag vet inte vad! Måttligt besvikna fixade vi istället lite prylar till hemmet och en födelsedagspresent.

Aftonen bjöd för min del på en härlig tjejmiddag hemma hos Camilla, för att fira den 30:de födelsedagen. God mat, glada tjejer, bubbel, babbel, presenter och singstar - hur mysigt som helst!

På söndagen kände vi oss fortfarande sugna på Vildmarksmässan, så vi gjorde ett nytt försök och tog istället pendeln. Denna gång tog vi oss både fram och in! Väl där strosade vi runt bland alla människor och prylar, tittade, testade och pratade. En mysig utflykt, även om vi kanske inte blev så mycket klokare...

Efter några timmar kände vi oss nöjda och satte oss åter på pendeln hem. Denna gång tog vi oss dock inte fram. P.g.a. en olycka fick vi istället snällt kliva av inne i stan och efter lite efterforskningar insåg vi att det skulle ta både lång tid och vara krångligt att försöka ta oss hem med andra kollektiva färdmedel. Vi bestämde oss istället för att hitta på något inne i stan (vilket inte händer så ofta, så det gäller att passa på!), vilket resulterade i en promenad till gamla stan, för en middag på "Borgmästar'n". Maten var mycket god och vi hade mysigt!

Innan vi tog oss hem fann vi en kamera, som vi lämnade till en mycket snurrig servitris. Trötta och många timmar senare tog vi oss slutligen hemåt. Nu funkade tågen igen!

Aftonen bjöd på
"The next three days". En nervkittlande film som var helt klart sevärd!

Nu har jag
precis fått klartecken gällande min salstentamen. Äntligen har jag hittat någonstans att skriva! Vilket problem det har varit, nåväl... Skönt! En sån lättnad! Solen tittar dessutom fram och jag ska ta mig en vals med herr Dammsugare innan långväga kärt besök kommer för en blixtvisit.

Det är härliga
måndag idag! Hoppas ni alla har en fin start på veckan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt att du äntligen har någonstans att skriva!
Låter som det blev en bra helg trots allt krångel.
Kram Clara