Sidor

söndag 4 september 2011

Poker run

Åh om ni hade varit med om min dag igår... Fantastisk! Så mycket vackert och känslor av frihet och glädje. Jag fick så mycket inspiration och frid i själen, att ni anar inte! Små kringelikroka vägar och längsmed dem, små torp och vackra hus, söta små samhällen och vacker natur... Kanske inte det man föreställer sig när man hör "Poker run". Men det var just vad det var!


Hela dagen var perfekt! Mysfrukost i lugnan ro, sedan upp på hojen till Uppsala där det hela startade. Drygt 30 motorcyklar i olika utföranden och människor likaså.

Aktiviteten går ut på att man åker kortege mellan utvalda platser, där man stannar till och får ett spelkort, totalt sex kort varav man slutligen väljer bort ett. Sedan gäller det, precis som i vanlig poker, att få bästa hand. Beroende på hur många man är, anpassas antalet kortlekar. Alla som är med får ett startnummer som skrivs på spelkortens baksida, så att ingen kan byta kort med någon annan.


Påväg till garaget, innan vi kommit hemifrån, tänkte jag på några kort, framför allt ett... Gissa om jag blev överraskad när jag plockade just det som mitt första kort. Och andra...
Vid de olika stoppen fikade vi och åt lunch. Hela turen var jättebra planerad och det kändes häftigt att köra mitt i ett helt sällskap. Maffigt! Även kul att få träffa alla "farliga typer", som faktiskt var trevliga och helt vanliga människor...

Johan och jag vinner ju aldrig något och trots våra åtta lotter i lotteriet, plockade vi inte hem någon vinst på dem. Pokern däremot gick aningen bättre... Jag fick en kåk och plockade hem 2:a pris, Johan två par vilket resulterade i 5:e pris. Därmed är jag numera lycklig ägare av en egen skruvdragare!


Slutligen åkte vi till svärföräldrarnas härliga oas på landet för lite tjatter och en fika. Där bytte vi 5:e priset (en tröja som passade svärfar perfekt) mot nyplockade äpplen, plommon samt pepparmynta. Lovely!

Väl hemma igen väntade en mysig kväll med film, lite rött vin, varma mackor och levande ljus. Som sagt var, en helt fantastisk dag!

Kramar,

Inga kommentarer: