Sidor

torsdag 29 december 2011

Mittinattensnurr...

Jag borde sova nu, men väl nerbäddad var det för många snurrande tankar... På flytt, renovering, inredning och detaljer. Små saker som faller på plats, så sakteliga. Magen pirrar sådär bra. Jag längtar och ser fram emot alltihop. Början på vårt "nya" liv. Ja, det känns onekligen så!

Andra tankar som snurrar gäller nyårsmaten. Har ni några tips och idéer? Vad ska ni göra och äta? Jag funderar över något liknande:
Kex, ost, frukt, vin... senare? Skåla in det nya året med något bubbel, någon som rekommenderar något? Som ni förstår ska vi äta låååångsamt och bara njuuuta!

Grannarna bygger om hela sin lägenhet såhär nattetid, undrar om de använder de skrikande ungarna som verktyg? "Du får va hammare..." Ska bli skönt att komma härifrån.

Har varit en fin jul. Snäll måste jag också ha varit, tomten kom med så många fina presenter! Fick bl.a. den efterlängtade hushållsassistenten, de fina Iitalavinglasen och den ljuvliga morgonrocken.

Provar dessutom något nytt. Registrerade mig på lovefilm.se och väntar hem de första filmerna/spelen, förhoppningsvis redan imorgon! Blir perfekt inför nyårslångledigthelgen!

I övrigt funderar jag över en gammal födelsedagspresent, vars handskrivna "check" ligger i sovrumslådan. Kanske är dags nu? Att göra slag i saken. Ta sig i kragen och boka en tid. Ja, det vore det! Varför inte?

Dags för ett nytt försök, i säng, bredvid den snosande älsklingen!
God natt!

2 kommentarer:

Michel sa...

Testa att tänka på dagen istället ;) Jag rekommenderar ett salt kex till förrätt, korv med bröd till huvudrätt och en Piggelin till efterrätt! Lovefilm är bra och bekvämt! Körde det i flera år!

Natalie sa...

Haha, låter som en bra idé! Kanske ska prova det då! ;) Fin meny, bör övervägas! Förresten, vad rekommenderar herrn för kaffebryggare? Är på jakt o du brukar ha koll på saker och ting! :)