Sidor

onsdag 27 mars 2013

Sjukling med påskplaner

Hemma och krasslig. Känns som för den tusende gången. Massa uschliga bacillusker som far runt på jobbet. Är febrig, frossig och har ont i kroppen. Mosig i skallen och allmänt hängig. Gnäll, gnäll, gnäll...

Har sett fram emot påskhelgen och vill verkligen vara frisk så man orkar hitta på lite kul saker och bara kunna njuta av ledigheten. Nu får jag istället ställa in sak efter sak. Har haft feber av och till de senaste tre veckorna, men, tja, vet inte riktigt vad det är för skit som inte vill lämna min kropp.

Som tur är (eller hur man nu ska uttrycka sig) har vi mest planerat att vara hemma och ta det lugnt denna påskhelg, så ingen långresa som behövde ställas in eller så. Vi har tänkt ta en tur till svärföräldrarna, vilken jag hoppas blir av, bara febern ger med sig lite. Vi ska laga god mat och mysa hemma, så vi har kikat på lite recept och hittat följande, enkla men förhoppningsvis goda: laxbollar, akvavitsill, påsksill och toast skagen i ackompanjemang av potatis och mina mumsiga köttbullar. Till efterrätt ska vi prova chokladcheesecake.

Foton lånade från Arla och Tasteline.
Har ni några givna påskfavoriter? Vad ska ni hitta på?

Frohe Ostern & Glad påsk, från mig till er!

Inga kommentarer: