Sidor

torsdag 21 mars 2013

Vårkänslor


Nu sitter jag på tåget mot ännu en arbetsdag. För första dagen på många skiner solen och det har äntligen slutat snöa. Bara det är värt att jubla över!

Nyss på bussen fylldes jag av en sån där härlig, kittlande vårkänsla. Då kryper en varm känsla omkring inom mig & just den här tiden på året återser jag inre fotografier från det första året efter gymnasiet, då jag gick på folkhögskola och bodde i Kristinehamn. Min första lägenhet. Jag köpte den för en krona! Minnena som kommer visar hur jag går den lilla huvudgatan fram, tittar i skyltfönster som hyser hopp om ljusare tider med pastellglada dukningar inför påsken.

Även om vintern krampaktigt håller sig kvar längtar jag efter vår, vackra dukningar, goda, glada middagar med familj och vänner. Jag längtar efter att få släppa in ljuset hemma, i alla vinkar och vrår. Längtar efter påskhelgen och några extra dagar ledigt, tillsammans med den jag gillar allra bäst!

2 kommentarer:

Anna sa...

Oj hur lyckas man hitta en lgh för 1kr?

Anonym sa...

Tror den kostade 1000:- och du sålde den för 1:-
Eller??