Sidor

söndag 29 juni 2008

Den senaste tiden

7 dagar...

På midsommar var ju stunden inne, P o T’s bröllop skulle äga rum. Det spöregnade, oavsett vilket väderstreck gästerna kom från, men så lagom till det att det vanliga midsommarfirandet skulle övergå till en vigselakt sprack himlen upp och solen välsignade dem. Vackert var det, alla var djupt rörda och festen därefter var jättetrevlig. Så vacker har jag aldrig skådat min vän! Av mig och J fick de tre blåbärsbuskar i bröllopsgåva, till trädgården. De verkade glada över dem. Med tanke på att de var ganska otympliga att ta med sig svängde vi förbi deras hus innan och lämnade dem där. Vi fick då gå en snabbvisning genom deras stora, rymliga hus. Det var helt otroligt! De har ordnat det så fint för sig! Och lilla I har blivit en så stor o duktig grabb. Vi blev inbjudna att titta förbi innan vi for hemöver dagen efter, vilket vi gjorde. Det var mysigt. Då kom vi även på att vi kunde titta in när vi åker neröver landet under vår semester, vilket ska bli mycket trevligt. Kul att ses lite mer och få träffa dem alla lite mer, än vad det har varit tillfällen för under de senaste åren.

J har sommarlov nu och han verkar må väldigt bra av det, han är världens underbaraste människa. Som jag älskar denna karl! Vi passar på att mysa så mycket vi kan då jag är ledig. I fredags var vi ute och hojade, det var jättehärligt! Att bara glida runt. Något bland det bästa är att jag då får krama honom oavbrutet jättelänge… Sedan var vi en sväng till IKEA och införskaffade lite köksprylar, för att sedan avrunda dagen med grillning och mys framför tv:n.

Igår kväll kom C, J och mini-J hem till oss på fika och film. Det var så himla mysigt! Måste vara en av jordens snällaste bebisar, men det går inte att vara annat med de föräldrarna. J och jag ser verkligen fram emot semesterturen ned till Götet och de mysiga dagarna där!

I övrigt jobbar jag på… Nu är det bara åtta dagar kvar till min efterlängtade semester! Vi har en del planer inför de fyra veckorna, men har inte bestämt något mer än Göteborgsturen. Skulle vara en riktigt magkittlande upplevelse att göra det vi spinner på mest just nu, vi får väl se! Ha det gott ute i sommar-Sverige!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som ni har det bra, skönt med semester också kan jag tänka mig.
Kram D