Sidor

söndag 8 juni 2008

What's going on...

29 dagar kvar...

Inatt vaknade vi av det hårdaste regn o de ljudligaste åskdunder på otroligt länge! Det var ett riktigt sommarregn o med tanke på den senaste tidens värme behövdes det ju verkligen. Perfekt när det regnar på natten, för att vara sol på dagen. Så... nu väntar jag bara på att solen ska hitta fram bakom molnen (okej, det är inte jättemycket moln, men ändå!), så att jag kan få njuta av den på min lediga dag!


I fredags var vi ute o käkade middag på ett ställe inne i stan, "Grill" hette det. Sedan bar det av, vidare till A o Bs födelsedagsfest. De hade hyrt en pub, o det var en sval lokal, vilket var helt underbart! Kvällen var trevlig, o det var väldigt mycket folk. Träffade lite värmlänningar till och med - ja, de finns överallt!



Igår blev således en extremt lugn dag, (inte så mycket p.g.a. värmlänningarna, men...) på aftonen blev det i alla fall en efterlängtad premiärtur med hojen!

I övrigt jobbas det på. Till veckan går min mellersta bror ur nian, min minsta bror går ur "pre-school" o min äldsta brors flickvän tar studenten. Sedan fyller mina två yngsta bröder 16 resp. 7 år. Det är en himla massa kul, med andra ord! Så, efter en tuff jobbvecka, J ska dessutom upp till Sundsvall för en kortare tentaperiod, så planerar vi att sätta oss på hojen o glida ned till skogarna på fredag förmiddag. Det ska bli mysigt!

Nu tänkte jag göra lite husligare sysslor än blogga. Det vill säga... bädda rent, tvätta, röja i köket, vika tvätt o rensa lite kläder. Något kul måste man ju ha! ;) Sedan inväntar jag samtal från andra breddgrader för en ev. solobadoätaglassdag! Hade gott!

Inga kommentarer: