Sidor

tisdag 4 maj 2010

Fokus

Som vanligt skulle jag ha hunnit en massa denna förmiddag. Som att se två föreläsningar o helst titta lite på den examination som jag inte skrivit då jag legat i feber i två långa, tradiga, tråkiga veckor och enbart tittat i taket, typ. Måste maila den ena föreläsaren om att jag ska föreställa att vara "back on track" nu, så han kan sätta en tio-dagars-timer på mig, då ny deadline för den andra examinationen råder. Förvisso snällt, men vad har jag för deadline på den första? Så fort som möjligt, antar jag. Och jag har som sagt var inte ens pallat med att börja än. Igår började en ny delkurs, den sista denna termin. Jag försöker vara snäll mot mig själv och ger mig veckan ut med helg, på mig. Nästa vecka är det upp till Falun som gäller och innan det vill jag vara klar med mina "gamla" examinationer. Punkt i pannkakan.

Förövrigt försöker jag vara snäll mot mig själv. Fokusera på mig själv och konsten att andas. Imorse ringde det på dörren, drygt kvart i tio. Eftersom jag är helt insnöad på min kära Johan tänkte jag att det var han som kom, men icke. Det var detta hära, som jag gömt undan och ska överraska min kära med ikväll (det var svårt att hålla mig när han kom hem på lunchen):

För er som naturligtvis inte kan veta vad det är, så är det våra MC-väskor som vi beställt från The United Kingdom... ;) Så spännande, de kom faktiskt snabbt! Skickades väl i torsdags därifrån. Jag är glad, kan se Johans glädje när jag plockar fram det ikväll... Hihihi!

Nu ska jag pallra mig iväg till jobbet och busa med underbara ungar och bara ladda energi, skratta, inte tänka och vara glad!

Inga kommentarer: