Sidor

söndag 16 maj 2010

Vår helg

Heeela dagen har vi städat, vi har putsat, vi har fejat... O nu återstår bara lugnet! Försöker varva ned o få bort allt "uppivarv" ur kroppen, jag blir helt speedad av att vara igång såhär en hel dag. Vaknade imorse o kände bara att idag är det dags, om vädret tillåter, o det gjorde det sannerligen! Helt jämngrått var det strax efter åtta imorse, så det var bara o köra igång...

Tvättmaskinen har hoppat omkring hela dagen inne i badrummet, mattorna solat på balkongen o sophinken fick sig ett varv i diskmaskinen. Duken som jag tänkt stryka o få på köksbordet i några månader, har äntligen hamnat på plats. Vinterjackorna är i klädförrådet, vinterskorna borta från hallen o en massa saker som vi inte använder bar vi ut i stora förrådet. Så skönt!

Vi tog även en tur till Jysk o införskaffade nya stolar till balkongen, vi har grubblat o letat ett bra tag, men slutligen blev det nog bra. Så nu har jag bokat strålande sol o varmt väder, varje dag framt till slutet av september! Hoppas kunna avnjuta många middagar på balkongen o en o annan pluggtimme med, för den delen. Tittar i almanackan o inser att det bara är två veckor + en dag kvar, innan sommarlov! Hääärligt!

Igår var en helt fantastiskt vacker dag! Vi var ute o åkte i några timmar, var bl.a. i Waxholm, som sig bör, o åt lunch. Det var galet många andra som var där också, jag har aldrig sett så många hojar där! Underbart! Dagen avrundades med picknick i parken med några vänner. En kanondag, enligt mitt tycke!

1 kommentar:

Diana sa...

Härligt, jag skulle behöva göra detsamma här hemma, eller i mitt sovrum övriga lägenheten är en svinstia men jag biter mig i läppen och försöker se hur långt det kan gå innan hon reagerar....

Suck!

Hoppas ni får njuta på er balkong!

Kram