Sidor

torsdag 21 april 2011

Glad påsk!

Igår var jag påskhare på jobbet - till barnens stora glädje! Tänk vad mycket lite teatersmink, en créppappersbollsvans och ett diadem med öron kan göra... Så mycket glädje i så många ögon - helt klart värt det!

Idag sitter jag inne och skriver den sista eftersläntrande matterapporten, vilken jag borde ha skyfflat undan för längesedan. Men i ärlighetens namn har jag inte ens haft särskilt mycket ågren över att jag inte har skrivit den... Hur som haver ska den in, bara att bestämma sig och sätta sig ned. Så, nu har jag bearbetat mig själv länge nog, siktat in mig på skärtorsdagen som dagen D och nu sitter jag här! På bibblan tillsammans med M. Skönt med lite pluggsällskap, om än under tystnad...

Nu ska den skrivas, från början till slut, sedan ska den skickas in så att jag, mest troligt, kan lämna hela historien bakom mig. Fick meddelande om geometrikompletteringen också, 11 maj - sen är min mattekurs förhoppningsvis över!

Vädret är helt fantastiskt och en skön, långledig påskhelg utan några specifika planer alls väntar. Den planerade trippen med vänner blev inställd, så nu ska vi njuta av att ta dagen som den kommer. Jag hejar för goda middagar, solsken, glädje, spontanitet och kärlek!

Hur ska ni njuta påskhelgen?

GLAD PÅSK!

2 kommentarer:

Somehow sa...

Min helg ska spenderas på jobbet.
Men det ska bli roligt. Så du slipper göra om hela tentan, det räcker med att komplettera det du inte hann med? KRAM!

Somehow sa...

Såg btw, Step up 3 i går, tack för tipset, den var sjukt bra.