Sidor

söndag 3 april 2011

Val och kval...

Så går man i valens och kvalens tider, vilken kurs ska bli den sista valbara i min utbildning? Den 15:de ska funderingarna ha lett till något... Funderar över teckenspråk, men det finns inte vid min högskola - frågan är om man kan få läsa mot en annan, om de tillgodoräknar den, eller inte? Om inte det fungerar blir det troligen (ytterligare) en kurs om barns språkutveckling, intressant, men kaka på kaka? Mattetentan i veckan gick bra, men tydligen inte tillräckligt bra... Kuggade då jag brände dryga 2p, varav 0,5p var avgörande på ett område. Måste säga att det är skönt med marginaler (läses med stark ironi)! Däremot var Robyn helt fantastisk! Förbanden behöver inte ens nämnas, katastrof! Men Robyn! Som min far citerade en recensent, "så var man förälskad igen". Hon är verkligen något speciellt! Tack Astrid för en fantastisk födelsedagspresent!

2 kommentarer:

Lars sa...

Kaka på kaka är ju gott, men lite enformigt.. Tänker alltid att bredd är bra, om det finns en bra bredd att få, och om man kan hålla "liv" i bredden, eller om det bara ramlar bort sen??
Vad finns det för möjligheter att läsa teckenspråk sen?

Kul med Robyn =)

Anitram sa...

Dumma matte, vad är det bra för? Fast tydligen blir man mer framgångsrik om man kan matte. Jag tycker dock jag har klarat mig hyfsat ändå... :-) Kul med Robyn.Hon är en häftig artist.Du får berätta hur det var. Jag har inte vart på konsert på år och dar. Inte sedan tiden då jag tyckte det var trevligt att vistas en vecka i lera på festival :-)