Sidor

måndag 9 januari 2012

Flyttstök, hjärnstök, mobilstök...

Precis som bilden känns min dator...

..och vårt vardagsrum och vårt kök... Hm, hela vår lägenhet! Vi har börjat flyttpacka och det står saker överallt.Vårt kontor har åter blivit förråd och ikväll ska vi försöka oss på missionet att bygga ihop den väl isärmonterade gamla garderoben som ska stå där inne. Vi får väl se hur mycket lim som går åt...

I helgen hängde vi in alla dörrar, plockade ned allt som stod i vår stora bokhylla och monterade ned den. Tio kartongen är fyllda, bara där. Julpyntet får fortfarande förgylla våra vrår fram till helgen, då säger vi ajöss för detta år och får lite mindre prylar här inne (det var ju en sparsam jul i år, det verkar som om avsaknaden av snön gjort att folk inte pyntat lika mycket?).

Nästa vecka är sista veckan för denna kurs och sedan börjar vårterminen - min sista termin! Fem månader till min examen. Det känns helt overkligt!!! Kan ni förstå? Vecka 23, sedan är jag klar! Galet!

Alldeles nyss kom även ett mess från 3: "Hej! Då vi inte vill att du ska behöva vänta för länge på din reparation är du välkommen tillbaka till 3butiken för att hämta en ny enhet..." Säger man två veckor vid inlämnandet i butik och det nästan tar en månad, ja, då känns det ju som om man redan har väntat för länge, eller? Glad blev i alla fall jag och ikväll hoppas jag åter ha en fungerande mobil. Hoppas verkligen att de har "enheter" inne, för jag är inte jättesugen på att behöva vänta ännu längre av den anledningen... Hm! Nåväl, den som lever får se! Intressant är även att de inte verkar ha ett fungerande register, för bara en dryg halvtimme efter messet ringde de från 3s kundservice för att höra om jag var nöjd som nybliven kund och om allt hade fungerat. Ett samtal som för övrigt bröts, då de hade nätproblem... Inte ringde de upp senare heller. Spännande det här med 3, jag säger då det!

Nu är det dags för ett träningspass innan lunch. Sedan är det bara att återgå till pluggandet, kursen består av ett avslutande grupparbete med uppstart idag. En hel del att läsa, se och spela "in sig på".

Hade gott!

Inga kommentarer: