Sidor

fredag 27 januari 2012

Rivstart på vårterminen

Ja nu, pang-bom-på-en-gång, är det fullt-ös-medvetslös - vårterminen har startat!

Förra veckan var en av de bästa på länge. Och då menar jag verkligen lääääänge. "Pluggfri" efter måndagen och tid att förbereda, fixa, bara vara, träna, träffa vänner, mysa, andas och må bra. Så lugn i själen. Det kändes som om jag träffade mig själv för första gången på mycket länge. Ahhhhh... Men - nu kör vi igen! Viljan att hålla kvar lugnet hjälper inte så mycket som jag skulle önska och stressen i bröstet kramar om. Så medveten, men så mycket. Ni anar inte vilken frihetskänsla och hur skönt det kommer att kännas i mig när jag äntligen tar min examen och "bara" får jobba. Jag kommer må mycket bättre som människa. Ska bli skönt att slippa vara övermänsklig(=student).

Lugn, kulturell helg väntar. I eftermiddag dansmässa med mamma. I helgen pack, film, promenad, inredningsspan, god mat och mys med hjärtat. Ska bli så skönt, har varit en tuff vecka!

 


Drömmer mig bort till snörika alptoppar och fantastisk skidåkning eller långa stränder, paraplydrinkar och vågor som rullar in... Tur att man har fantasi, fina minnen och drömmar att ta till!

Hoppas ni får en fin helg!

1 kommentar:

Josefine sa...

Skönt med helger eller hela veckor då man bara tar det lugnt! Man behöver det för att orka med de andra. Bara slappa, göra det man vill, inget som hänger över en... :-)