Sidor

tisdag 31 januari 2012

En fantastisk helg!

...och vilken fin helg jag fick!

Fredagseftermiddagen spenderade jag på dansmässan med mor, härligt att få se så mycket dans! Något av det bästa jag såg var "Arkeolog 8" - överraskad blev jag också, då det gick upp för mig att en av de otroligt begåvade dansarna var en före detta dansklasskompis syster. Får ni chansen att se denna grupp, ta den!

Lördagen hade jag planerat in en överraskningsdag för Johan. Vi fixade lite inför flytten och sedan begav vi oss in till stan, Johan visste ingenting... Hihi! Vi gick på Chinateatern och såg "Dirty Dancing", tack A för biljetterna du vann! Efter det gick vi vidare till Vikingarestauranten "Aifur" - vilken helhetsupplevelse! Det var verkligen något utöver ett vanligt restaurantbesök, vill jag lova! Rekommenderas starkt, men inte för den blygsamme!





Söndagen bjöd på strålande väder. Jag vaknade tidigt, klev upp och pluggade lite, kröp sedan ner i sängen igen och sov en stund till, härligt! Solskenet lockade ut oss och vi tog oss iväg med matsäck och väl påklädda, för att testa långfärdsskridskor ute på sjön. När vi närmade oss insåg vi hur mycket folk det var och ändrade planerna. Vi åkte till ett annat ställe och tog en härlig långpromenad runt en av isbanorna. Det var verkligen helt ljuvligt! På eftermiddagen kom Johans föräldrar på middag och visade upp sina nya tatueringar, ytterligare lite av en överraskning, måste sägas!

2 kommentarer:

Josefine sa...

Vilken härlig helg och vilka jättefina bilder! Fina vinterdagar är svårslagna alltså... men det är så härligt att varje årstid har sin charm tycker jag, jag kan aldrig bestämma mig för vilken min favoritårstid är ;-)

Natalie sa...

Josefine, vad kul att du säger så! Jag är nog likadan faktiskt, älskar alla årstider - när de visar sig från sin bästa sida, vill säga! ;)