Sidor

onsdag 11 januari 2012

Vart tar dagarna vägen?!

Herregud, toktrött och ytterligare en dag har snart gått mot sitt slut. Nu när jag "bara" är heltidsstudent och inte jobbar samtidigt tycker jag att jag borde hinna en massa mer... Vilket jag inte gör! Hur tusan hann jag jobba förut?! Pågående grupparbete tar mycket tid och i övrigt är det en hel massa andra saker inför kommande termin som måste fixas. Men, att ta en sak i taget och just ta tag i dem istället för att skjuta upp dem, lite andetag på det hela, så funkar det faktiskt riktigt bra!

Snart flyttdags. Herregud - igen! Kanske har det inte riktigt landat i mig ännu? Jag ser fram emot det mycket! Även om vårt pick&pack sakta men säkert hamnar i låda efter låda och lägenheten blir allt mer tom, så känns det på något vis fortfarande lite avlägset. Undrar om jag verkligen kommer förstå förrän vi bär in de första kartongerna i huset? Grymt härligt att få pyssla och hålla på med något som är vårt eget ska det i vart fall bli! Iiiiiih!

Hur ska vi möblera och vad ska stå vart?

Här hade jag precis en tjej på visning av vår lägenhet, kanske blir det hon som flyttar in efter oss, vem vet? Vår besiktning igår gick smärtfritt, jag som var lite nervös, helt i onödan.

Jag ger inga nyårslöften, utan lovar istället mig själv saker när det behövs. I år känns det som om ett löfte är att jobba på att inte oroa mig så mycket. På senaste tid har många insikter kommit till mig (kanske för att jag hinner uppmärksamma dem?) och jag kan verkligen se hur jag själv har förändrats över tid. I år kanske jag har kraft och mod att våga vara mer jag. Som jag vill, önskar och på mina villkor. Framför allt tillgänglig och prioriterad för och av mig själv. I ärlighetens namn känns det som en stor utmaning, men jag hoppas kunna komma någon vart gällande den. Den som lever får se!

Nu vardagsbestyr innan jag äntligen får lägga huvudet på kudden...

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer: