Sidor

onsdag 14 mars 2012

Barnvakt utan barn...

Idag har jag haft en underbar dag på min praktik. Inget endaste blev som jag hade planerat, men vad mycket skoj vi gjort - och vad skitig jag blev... Nåväl, som jag säger om ungarnas skitiga kläder; det ska synas att man har lekt! Förmiddagen bestod av några timmars kurragömmalek ute i solen och på eftermiddagen såg vi faktiskt på "Barnen i Bullerbyn".

Idag är det onsdag vilket betyder nannydag. Just nu finns egentligen bara ett problem - jag har inga barn! För de blev bortlurade av kompisar det första som hände när vi kom innanför dörren. Jag antar att det är detta som kallas för lyxnanny?! Snart trillar de iallafall in för att äta middag, sen ska jag väl få hinna leka lite med dem, hoppas jag!

Måste säga att jag älskar att våren är på intågande och att kvällarna blir allt ljusare! Lovely!

Inga kommentarer: