Sidor

måndag 19 mars 2012

En härlig helg!


Helgen flög förbi och plötsligt var det måndag igen, en ny vecka att fylla! Måndagen drog igång med studier och seminarium, tydligen var det jag som skulle agera seminarieledare, något jag helt glömt bort - men det gick alldeles ok. Sedan kort respons på denna kurs delexaminationer, fick höra bra ord som pushade mig att fortsätta kämpa på! Skönt att höra att man gör ett bra jobb!

När Johan kom hem i fredags fixade vi ett av köksskåpen som saknade ett hyllplan. Fram med tumstock, såg och borr - och i ett vips var det fixat! Därefter inföll sig fredagsmyset och vi tog det lugnt, lagade god mat, såg på film och somnade i soffan... Mycket mysigt om jag får säga det själv!

Lördagen flög vi upp och iväg. God frukost och en kort shoppingtur, sedan var det dags att börja renovera! Framåt kvällningen for jag in till stan för att fira en Ks födelsedag med god middag och många skratt, samt nya bekantskaper medan Johan målade tak...

Och söndagen innebar ännu mer målande. Å&E kom på förmiddagskaffe och sedan fortsatte renoveringen. Vi har nu ett vitt sovrumstak! Jihoooo!

I afton fortsätter arbetet och då går vi på väggarna...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejhej,
vad skönt det måste vara att renovera hemma. Och vad mycket du sliter på. Du känner inte för att visa upp din renovering på Byggla.se? Är du pepp får du en liten present. Maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer :)
Mvh
Vendela på Byggla

Josefine sa...

Det är kul att renovera! Men slitigt också. Vi har kompisar som kämpar på med ett helt hus och då är vi glada vi endast gjorde delar av en lgh. Men det är så skönt att sen se det färdiga resultatet o veta att man gjort det själv!
Lycka till & ha en skön helg! :-)