Sidor

fredag 27 april 2012

Från ett värmländskt kontor...

Gårdagens lilla tripp...

Igårkväll tog jag mig tvärs över landet, genom regn och solsken. Jag åkte en "ny väg hem-hem" som inkluderade delvis riktigt slingriga vägar och efterlämnandet av enorma regnbågar. Jag slogs, som oftast, av vilket vackert land vi lever i! Det var vår och gröna ängar - så härligt!

När jag är på resande fot så kan jag inte låta bli att tänka "undrar hur det är att bo här?", när jag åker genom orter och städer. "Undrar vem som bor i just det där huset?" och "hur ser deras liv ut?". Jag antar att det är den bottenlösa fantasin i mig som snurrar iväg.

Eftersom jag kom iväg tidigare än väntat, kom jag även fram tidigare än väntat och hann dricka kvällste med en glad mor. Trots att jag ska vara här i ganska många dagar kommer vi gå om varandra, så det var mysigt att få lite tid med bara henne.

Morgonen bjöd på frukost med mor och minibror innan jag vinkade av dem för jobb och skola. Far sover efter nattjobb och jag ska försöka knåpa ihop några rader på mitt kära examensarbete. Sedan väntar lite småturer och i senare ska minibror, far och jag äta mysmiddag och ha spelkväll. Vi har bjudit över mellanbror med mö, så kanske joinar även dem, vilket givetvis vore jättekul!

Dagens kontor, tack lillebror!

2 kommentarer:

Gabriella sa...

Ja den i mitten är så fin! Gillar den längst till vänster från gina jättemycket!

Shit har lite svårt att tänka på ex.arbetet när jag ska på bloggfest i morgon! Två stora goodiebags har jag hört att det blir! wieee!

KRAM!

Josefine sa...

jag brukar tycka det är perfekt att jobba hemma hos föräldrarna, med vanligt jobb eller exjobb. Inte ofta det händer dock. Jag får så mkt gjort då, markservicen som matlagning och sånt behöver ju inte jag bry mig om! Min pappa har eget företag så när jag är hos dem ibland och jobbar så tar vi kafferast vid halv tio ihop, lunch vid tolv, kaffe igen vid 15. Väldigt strukturerat ;-) roligare när man slipper sitta själv. Kram!