Sidor

tisdag 10 april 2012

Påskhelgen

Sitter och lyssnar på en examensarbetesintroduktion för andra gången. Känner press och stress över uppsatsen, samtidigt som jag inte har förstått att den verkligen är igång och är således hur lugn som helst... Är febrig och genomförkyld, sådär lagom tjock i huvet och orkar inte helt mycket idag. För mycket input funkar med andra ord inte. Tur att denna vecka har flera dagar.


Påskhelgen har varit mycket trevlig. Mina föräldrar och minibror J har varit på besök och vi har pysslat med både det ena och det andra. Vi har ätit en massa gott, valde att göra en annorlunda påskbuffé och bjöds italiensk buffé dagen därpå. Varit på Vasamuseet samt ätit på Aifur, E-types vikingarestaurant i gamla stan. Extra bonus där var att E-type faktiskt dök upp, något vi förberett minibror på inte skulle inträffa. Gissa om han var i extas?!


Vi fick även handledning och tips vad gäller tapetsering och golvläggning, så nu har vi kommit en bra bit på vårt blivande sovrum! Väggarna är klara och golvet halvvägs färdigt. Häftig känsla att vi kommer framåt i vårt alldeles egna lilla hus! Vi lär oss massor och försöker komma ihåg att njuta under tiden. Tänk vad mycket vi får uppleva och ta oss igenom tillsammans!

3 kommentarer:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Känner mig också för lugn, vet inte varför. Jag borde stressa ihjäl mig just nu men jag är kolugn vilket inte är likt mig. Tror det är för jag inte fattat att man verkligen är där på slutet av "utbildningen". Tyckte ju nyss jag började ;).

Josefine sa...

lycka till med uppsatsen! Heja, heja :-) Vilken fin tapet! supersnygg :-)

Mato sa...

Denna uppsats alltså... Hm. Jag känner mig jättepeppad men ändå jätteseg samtidigt. Man kan undra varför. Har en hel drös med böcker framför mig som jag känner inte riktigt ger något och när jag letar ny litteratur är det bara krångligt och svårt att hitta något som är relevant för undersökningen. Meeeen, det är många veckor kvar så jag försöker att lugna mig själv - haha. Har du kommit igång ordentligt än eller är du i planeringsstadiet? :)