Sidor

fredag 13 april 2012

God morgon fredag!


God morgon fredag!

Den här veckan har gått fort... Skönt, samtidigt som tiden gärna kunde få stå still en stund emellanåt. Igår hittade jag tack och lov ett bibliotek riktigt nära oss - med riktigt bra utbud och möjlighet att ta hem från de andra biblioteken som hör ihop, med bara en dags väntan. Så bra service!

I veckan har jag gjort efterforskningar och letat efter avhandlingar och examensarbeten som berör samma ämne. Jag känner dock inte att jag kommit in i det hela ännu, men har dragit i några trådar och kontaktat olika människor som borde kunna ge mig ett och annat klartecken. Vi får väl se.


Det häftigaste denna vecka har nog varit den kontakt jag fått med Ann-Katrin Svensson, en av Sveriges främsta forskare vad gäller pedagogik och barns språkutveckling. Jag har läst hennes böcker vid flera olika kurser och använt mig av hennes didaktiktips inom arbetet vid flera tillfällen. Nu när jag inte fick fatt i en av hennes avhandlingar hittade jag hennes kontakt och mailade för att fråga henne hur jag skulle göra för att få tag i den. Det visades sig då att hon läste sin förskollärarutbildning, den första som gavs, vid Dalarnas Högskola - och att hon personligen skickar över sin avhandling till mig. För mig känns det stort! Gissa vem som kommer vakta brevlådan? Haha!

Nu gäller det att börja sovra, finns ju hur mycket litteratur som helst att få fatt i. Hur tänker man? Tips tas tacksamt emot! Jag drunknar i litteratur och avhandlingar...


Helg, helg... Om vi är krya väntar en födelsedagsfest imorgon och annars är vårt mål att lägga klart golvet, med alla märkliga vinklar i sovrummet och kanske till och med få upp golvlister - sen får sängen ÄNTLIGEN komma på plats! Vad händer hos er?

Önskar er en trevlig helg!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Himmla fint golv! Kommer ni att renovera mycket i nya huset?

Kram

Natalie sa...

SV: Tack Hanna! Ja, det är en del att pyssla med, men vi tar det bit för bit! :) Första målet är, som skrivet, att bli klara med sovrummet och få in säng och inredning där! Sen ser jag fram emot ett kontor - och inte minst sommaren med grill och mys på altan "där bak". Hoppas ni kommer över snart! :) Vill se er, fina ni! Nån helg i maj som ser bra ut? Kram!