Sidor

söndag 1 april 2012

Påskarrangemang

Vårinspiration! (Bild lånad från Blomsterlandet)
I fredagskväll låg jag i soffan och surfade runt på nätet för att få lite vårinspiration. Det är så härligt att man utan att ens behöva lämna soffan kan resa mer eller mindre jorden runt och kika in i hem och hus!

Jag såg så fram emot lördagen, men när morgonen kom... var det VITT utanför fönstret. Snacka om surprise! Efter att jag allt för tidigt kört iväg min karl för utbildning tog jag mig en "bilpromenad" runt området, intressant att se vad som finns i ens närhet och vart man kommer om man forstätter lite längre på just den vägen... Köpte nybakt bröd med hem för en mysig, lång lördagsfrukost i maklig takt!

Framåt förmiddagen hörde en vän av sig och vi möttes upp för att snacka ikapp och fönstershoppa i ett av köpcentren i närheten. Jag kan meddela att vårfärgerna och vårkläderna i affärerna inte kändes helt aktuella, med tanke på vintern som återkommit... Vi avslutade i alla fall med att åka förbi just Blomsterlandet innan vi for hem över, då K ville se hur vårt nya boende ser ut. Där passade jag på att handla lite blommor för att göra några försök till våriga påskarrangemang, även då våren tycks lysa med sin frånvaro.

Ett påskarrangemang i stil med detta ser jag på furstukvist och altan!
(Även denna bild lånad från Blomsterlandet.)
Ett snack med påskharen hann jag också med, även om årens påskägg kommer få en något annorlunda form än de vanligtvis har...

Hur vackra som helst är inte dessa!?
(Bild från Blomsterlandet.)

1 kommentar:

Josefine sa...

Jag kan ägna hela kvällar åt att surfa inredningsinspiration, hihi. Och kolla på hus och designprylar. Är så inspirerande tycker jag. Härligt att göra lite påskfint! Jag har inget påskigt hemma hos oss, kanske får köpa mig en påskblomma iaf eller allra hellre nya tulpaner! Kram