Sidor

tisdag 15 april 2008

Borta bra, men hemma bäst!

Så var man åter tillbaka i vardagen.
Igår kom D, Å o R över och åt middag, det var så gott!
Vi lagade tacopaj med fetaost o härlig sallad därtill!
J var också hemma o myste tillsammans med oss.

Jag känner mig så ledsen över lilla Engla.
Man visste ju någonstans att hon skulle vara död, men på något märkligt vis så hoppas man ju ändå alltid på ett litet mirakel. När jag såg rubrikerna igår kände jag klumpen i magen o tårarna som brände bakom ögonlocken. Detsamma idag. Man tycker det är så tragiskt hemskt, ändå vill man läsa allt man kommer över om det. Det kanske är för att förstå? Bearbeta?

Aprilmånad bara svischar förbi. Det är redan den 15:de! Jag har inte kommit mig för att söka till universitetet ens... Nu är det för sent. Jag har inte hunnit. O snart är det löning igen... o sedan kommer majmånad!

Det är så mycket jag vill hinna med! Ändå måste jag säga att jag känner mig i fas med det mesta. Jobbet går bra, jag börjar få kontroll på läget helt o hållet. Butiken börjar se ut som den ska, lagret är fint o jag vet vad jag pysslar med. Känns skönt! Så... nu ska jag dammsuga här, slå på kaffet, också börjar en ny dag!

1 kommentar:

Elin sa...

Hej... länge sedan =)

ville bara ge en uppmuntrande kommentar att man fortfarande kan söka till universitetet. Pga krångel har de öppet till den 18/4. Bara så du vet. Hoppas allt är bra med dig annars...