Sidor

fredag 18 april 2008

Man ser aldrig sina grannar

Så här är det: vi har egen tvättmaskin, vilket gör att vi tvättar uppe hos oss. Detta leder i sin tur till att man än mindre har en rimlig chans att träffa sina grannar. Ibland känns livet som en labyrint. Vi har våra vägar att gå, våra mönster att följa och som om någon ställt in oss med timer går vi upp, går till jobb, kommer hem, sover och låter livet rulla på som så. Allt är väl planerat, utstuderat så att vi inte råkar möta våra medmänniskor. Nu låter detta en smula cyniskt och det är inte vad som är meningen, det är snarare bara ett konstaterande.

T.ex. lägenheter, de har ofta en planlösing som gör att de är spegelvända mot varandra. Det gör ju att vi, exempeltvis när vi sover skulle kunna ligga närmare än en meter med en människa vi aldrig hälsat på. Förvisso med en vägg emellan (tack o lov!), men tänk ändå, vad nära vi lever med människor vi inte har någon aning om vilka de är!

Så idag försökte jag vara lite social, jag bokade tvättstugan - skämtåsido!
När jag var nere den sista gången, för att hämta våra torra sängkläder (jag har tvättat sex maskiner idag - underbart med en ledig dag, va?!) var det en kille där. Han frågade hur lång tid maskinerna brukar ta, han var nämligen nyinflyttad. Vi kom fram till att vi var grannar. Han var den "nya" killen, tvärs emot oss. Han hette Filip o jobbade på biograf som maskinist. Han bjöd in mig o J på filmkväll o pizza imorgonkväll, de skulle inviga hans nya tv. Haha! Det kan vara smart att bli vän med honom, då kan man kanske se fram emot många reducerade biokvällar! Moahahaha!

Dags att vika den sista tvätten o röja upp i köket. Ta lite lunch o en dusch, sedan ska jag väl försöka ta mig iväg o göra lite ärenden. Ikväll ska vi äta gott o ha myskväll, bara jag o mitt hjärtegull!

Trevlig helg, allesamman!

1 kommentar:

Manisha sa...

Haha vilken skön granne :)
Ja ibland kan det vara socialt med en tvättstuga ur de gånger de är så för annars är det ju vanligt med tvättstugebråk för att folk inte respekterar reglerna.
Possi