Sidor

onsdag 28 januari 2009

Plugg, jobb, plugg, jobb...

Nu har hela boken om vetenskapsteori läst och bearbetats. Äntligen klar! Herregud, jag måste verkligen lära mig läsa snabbare, detta är helt oacceptabelt. Men... hur? Någon som har några ra idéer eller knep? Och kom nu inte med "skumläs", jag menar att jag måste ha allt i behåll!

Så, dags att få ordning på livet och ta sig iväg till jobbet. Är så trött att jag ser i kors, det är långa dagar för mig nu. Upp med Johan vid sex-tiden, frukost, sedan plugg. Sedan jobb och sedan lite mer plugg... Tur ändå att jag lyckats få till schemat ganska bra, så att det går ihop...! Men, jag ska inte klaga. Det är kul! Dessutom kommer det inte att vara såhär hårt hela tiden, det är ju faktiskt bara tillfälligt!

Nu har jag löst boendefrågan i Falun också. Vandrarhemmet var fullt och Scandic är inte riktigt vad min plånbok klarar av, så jag ska bo hos butikschefen Maria. :) Supersnällt! Ibland är det tur att man har kontakter och framför allt, att man inte är för blyg för att våga "använda" dem. Hon är så välkommen att bo hos mig hon också om så skulle vara!

Och ute snöar det! Ljuvligt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt och skulle du behöva boende igen kan jag alltid kolla med Robert, han har en hel del kontakter där eftersom han bott där och numera är där ett par gånger i månaden.


När det gäller läsning; så har jag inget tips, möjligen om det finns kapitel summeringar börja med dem och läs kapitlet sen...

Kram

Somehow sa...

Man ska kunna läsa på snedden, diagonalt genom en sida och ändå kunna få samma information som om man läset rad för rad. Jag vet inte hur man gör, men jag vet att man kan. Jag är ledig fredag, så jag ringer då. Puss och kram

Anonym sa...

läsningen kommer, lovar, det kanske tar tid, men den kommer! Jag läste inte heller über snabbt i början och jag måste läsa så att jag förstår och får med mig allt.. nu läser jag snabbare, men självklart inte jätte fort, skumläsa är inget för mig, men för mig kom det efter lite invänjning och läsa kurslitteratur igen :)

Anonym sa...

Vad spännande för dig! :) Hoppas du inte sliter ihjäl dig nu med kombination plugg och jobb. Skönt att du bara har 2 veckor kvar:) Tips på läsning.. Hmm.. Det beror helt på syftet med läsningen. Ska ni "bara" diskutera boken så fokusera på det viktigaste i boken. Vad handlar den om? Vad är syftet med boken? Om du ska göra uppgifter utefter boken så fokusera mycket på upggifterna innan du läser den. Ju mer du läser desto fortare kommer det att gå! Jag lovar!
Lycka till!