Sidor

tisdag 8 september 2009

En sjuklings dagbok

Usch o fy o blä för att vara sjuk alltså! I fredags eftermiddag kom det med en plötslig nysning, o sedan dess har jag i princip varit liggande. Feber, snuva, nysningar, frossa, hjärtrusning, stick o värk i kroppen... Idag mer snuva o halsont. Kan inte komma på senast jag var såhär krasslig. Hade ju min sväng med magsjuka strax innan nyår, men annars minns jag inte senast.

Har haft min snälla älskling som har tagit hand om mig, frågat hur jag mått, handlat o lagat mat. Så söt. Sett på film o försökt plugga lite. Igår eftermiddag kände jag mig lite bättre, fick sova gott inatt o idag har jag känt mig bättre. Tänkte att jag kanske kunde jobba imorgon, så tog tempen... Nehej, fortfarande för hög. Suck! Så inget jobb imorgon heller. O som grädden på moset kommer den förbaskade värken då man påminns om att man är kvinna också, jippie!!

Men... jag ser solskenet! Har haft en jättebra förmiddag "i skolan". Min studiegrupp fungerar bra o det kändes som om vi hade bra bollande o samtal idag. Det ger mig mycket energi o glädje vilket känns jätteviktigt för mig!

Hur mår ni där ute? Har ni drabbats av svininfluensan? :)

2 kommentarer:

Petra sa...

Hoppas du är på bättringsvägen snart! Har ingen aning om det var Ulrica HV... Men hennes grejer gillar jag, så speciella och levande.

Jo okej... mitt lilla hus va kanske att ta i.. men men...

Och mobilen är en sony ericsson T700 tror ja den heter...

Diana sa...

Hoppas du snart kryar på dig! Härligt att du trivs med studiegruppen :) Kram Kram