Sidor

torsdag 24 september 2009

Vacker god morgon!

God morgon!
Detta vackra träd ser man då man tittar ut från vårt vardagsrum. På morgonen smeker solen det försiktigt, då den smyger upp för hustaken i motsatt vädersträck. Jättefint!

Just nu är en vacker tid, jag tycker förvisso att alla årstider har sina olika charmer. Och olika vackra färger... Märkligt att det är nu, när allting egentligen dör, som det blir som mest livfyllt i naturens färgpalett.

I fredags var jag på min VFU-plats (praktikplats) för att göra en fältstudie samt lägga schema för mina besök under hösten. Det slutade
med att jag ska vara där varannan fredag och leda förskoleklassen.
Vi ska ha ett litet projekt som handlar om vänskap och hur man är en bra kompis. Jag har tänkt att vi ska diskutera, leka, rita m.m. Det ska bli intressant att se hur de tycker och tänker ikring detta.

Efter att jag varit där unnade jag mig en liten tur till Plantagen och
väl där strosade jag omkring lite, innan jag införskaffade det jag var där för. Ljung till stora krukan vid ytterdörren och ett fång rosor, till en sambo som behövde lite pepp, efter en tråkig arbetsvecka. Älskar att pyssla med sånt!
Helgen avnjöt vi med bl.a. lyxfrukost á la Natalie (amerikanska panncakes, fruktsallad, ägg, juice och latte). Det blev en riktig långfrukost, vilket jag tycker är helt underbart!
Sedan tog vi hojen för att hitta en mc-sträcka som är välkänd vid namnet "Bulten", vi fann den och det var en riktigt härligt kurvig väg. Mitt på hade det dock hänt en olycka, killen hade klarat sig bra, men jag blev ändå lite skärrad. Senare fick vi reda på att
lördagen slutade med totalt fyra olyckor på den sträckan, men, det beror på att folk kör över sina förmågor och kanske även sporrar varandra, aningen för mycket... Man måste köra med förstånd!
På kvällen var vi hos go' vänner på middag och myste. Söndagen var det öppet hus på brandstationen, så då mötte vi upp C och lille J där, innan vi for på en radhus-visning. Tack och lov var huset inget för oss!

Nu har snart en till vecka sprungit förbi och Helgen med stort H är här! Tjejhelgen som varit inplanerad sedan i somras! P och D kommer på besök och vi ska bara mysa! Något jag sett fram emot, så länge. Nu är det äntligen dags! Jippi! Ska bli skönt, då jag på sistone har känt mig lite ur balans, bara mysa och babbla och hade det gott i goda vänners lag. Dessa vänner som alltid är nära i hjärtat, men som i geografiskt avstånd är allt för långt borta. (Eller så är det jag som är långt borta? Any way...)
Önskar er en härlig hösthelg!

2 kommentarer:

Diana sa...

Idag är dagen! Hihi! Ses ikväll,ringer när Rotebro! Possiposs

Somehow sa...

Japp, det låter som en bra idé, först funderade jag på ladies night, men det kanske blir nästa år istället. Då gäller det att skaffa biljetter ganska snart då, just konserter på jul tar slut fort. Men jag kan inte i början av december, då ska se Regina Spektor.