Sidor

onsdag 14 april 2010

En fin helg

Våren är här, eller i alla fall i Åmål!
Helgen var jättetrevlig, stämningen sådär gemytlig, trevliga människor och mysigt att ses lite längre än ett ögonblick eller två.

Vi passade även på att promenixa lite, då vårvädret och solen var fantastisk! Var kul att se hur de har det, Petras jobb m.m. Dessutom gick vi förbi en liten djurpark och fick se små nyfödda lammungar, de höll på att ta sina första stapplande steg och var inte mer än en halvtimme gamla. Det var häftigt.

Önskar vi hade kunnat stanna längre. På hemvägen var vi förbi Öa och kramade familjen lite, det gäller ju att passa på! Vi svängde även förbi farmor och farfar som snabbast, jag fick påfyllnad av farmors äppelmos, så nu blir det grötsäsong!

På måndagen fick jag tillbaks min senaste hemtenta, den som jag oroat mig halvt sjuk över. Grät glädjetårar och var helt förbluffad då resultatet inte alls vart någon komplettering, utan VG. Toppbetyg, med andra ord. Olustigt att man har så dålig självkännedom. Men guld att det gick så bra!

Mitt nya MC-ställ har dessutom äntligen kommit in, så i eftermiddag ska jag åka och prova om det sitter som det ska. MC-premiären (den riktiga) närmar sig med stormsteg och förutom de kalla nätterna och mornarna, måste våren nu anses vara nästan här... Eller? Om vi välsignas med en fin helg blir det helt klart en hel del åkande, om jag får bestämma! Börjar kännas som läge att ta sig ut till Waxholm för den första (MC-)glassen i solen!

Nu ska jag ta mitt pick och pack och bege mig till Åsa en sväng innan jobbet, hoppas hon har lust med en härlig promenad i solen, för det har jag! Men först, lite plugg på tåget! Ha en fin vårdag och ut i solen med er, så mycket ni bara kan!

Inga kommentarer: