Sidor

onsdag 7 april 2010

Första provturen...

I lördags blev längtan på tok för stor... Årets första provåk! Tänk att säsongen snart är igång på riktigt, vad härligt det ska bli! Ringde butiken där jag reklamerat mitt ställ, då de ännu inte har hört av sig. I början av nästa vecka skulle mitt nya ställ komma in, så efter det borde det bara bli att tuta och köra! :)

Imorse väcktes jag på allra bästa sätt! En ängel svepte förbi min nacke. Lovely! Trots tunga, gråa moln på himlen har jag bestämt att det här kommer att bli en toppendag!

Nu grammatikplugg, innan det är dags att bege sig till jobbet. Visste ni att man pluggar grammatik när man läser till förskollärare? "Vad ska du ha det till?" undrade min mamma igår, liksom många andra. Men för att kunna stödja ett barn i sin språkutveckling behövs det, för att förstå hur barnets språk går kringelikrokavägar innan det helt liknar vårt. Inte minst för barn med ett annat modersmål. Man lär sig se vad barnet kan och vad man behöver hjälpa det med. Därmed inte sagt att det är någon piece of cake... Men går man in med inställningen att det ska bli kul, så brukar det mesta lösa sig!

Inga kommentarer: